• بازديدها: 153

شام به پای ایستاد، شمع به پایان رسید ... / استاد محمدعلی سلطانی


سرویس کرمانشاه _ زنده‌یاد استاد ایرج هندسی گوران، از چهره‌های ماندگار در تاریخ کرمانشاه است که در حوزه‌های مختلف دارای کارنامه‌ای ممتاز است. استاد محمدعلی سلطانی پژوهشگر برجسته حوزه کرمانشاهان شناسی و استاد دانشگاه به مناسبت درگذشت این چهره فرهنگی، مطلبی به نگارش درآورده که در ادامه می خوانید:



خبرگزاری کردپرس _ استاد ایرج هندسی گوران مدیر مدبر و سیاست‌ورز دیرین و پیر روزنامه نگاری کرمانشاه پس از عمری با برکت در خدمات اجرایی و نگارش و نگاره سازی، در طلوع بهمن ۱۴۰۰ غروب کرد.
نیکبختی درک این شخصیت ارجمند در دهه پنجاه نصیب شد و با درج سیما و سرگذشت شادروان حسینعلی خان مهندس و فرزند برومندش در جلد اول دانشنامه کرمانشاهان.
این درک و دریافت تا پایان دهه هشتاد بیش از سی سال در مکاتبات مداوم با ایشان برقرار بود که پرونده‌ای گران سنگ از نامه‌ها و یادداشت‌ها و عکس‌های اهدایی وی در آرشیو کتابخانه‌ام یادگار است و تا واپسین ایام سفر آخرتشان، حقه مهر بدان نام نشان بود که بود. 
گفتگوهایی با مرکز اسناد غرب کشور در همدان درباره نهضت ملی شدن صنعت نفت و نیز یادداشت‌های ارزنده‌ای که طی بالغ بر  هفتاد سال از ۱۳۲۸ شمسی در اکثر نشریات وزین کرمانشاه قلم زده‌است نشانگر گستره وسیع آگاهی‌های اوست و نگاره‌هایی که از سر ذوق و علاقه ساخته حاکی از میراث داری ساری و جاری در اندیشه و انگشتان جویا و پویای آن شادروان است.
 سمت اجرایی در بخش‌های شمال غرب و جنوب غرب استان کرمانشاه با حداقل امکانات و بالاترین خدمات در خاطرات نسل‌های پیش، نام و یادی ماندگار از وی به یادگار گذاشته است.
فقدان سخت و سنگین این شخصیت سرفراز را به جامعه فرهنگی و هنری و اهل قلم و فرزندان و نوادگان فرهیخته و بازماندگان سوگوار تسلیت می‌گویم، روحش شاد، یادش گرامی، پروازش آسان.